Peliä on aika helppo oppia pelaamaan. Eri toimintoja ei ole paljon, ja aluksella lentelyn oppii helposti. Ainoa mitä jäin kaipaamaan, oli jonkinlaiset sivuttaissuuntaiset ohjaukset. Pelin ohjattavuus muistuttaa Asteroids-tyyppisiä pelejä, joskin on helpompi hallita. CF2 toimi pelattavan nopeasti koneellani. En huomannut juurikaan eroja 256-väristen PPC- ja 68K -versioiden välillä, mikä selittynee sillä, että peli on puhtaasti 2D-grafiikkaan perustuva. 65536 väriin ei 040:n "teho" enää riittänyt.
Crossfire II näyttää hieman karkealta 256-väritilassa johtuen matalasta resoluutiostaan - tekijöiden mukaan tämän hetken Amigoissa (Classic-mallit) ei yksinkertaisesti ole riittävästi puhtia pyörittämään peliä tarkemmalla ruudulla. Kuitenkin nopea toiminta, viimeistelty ulkoasu, välianimaatiot ja kuvat piristävät peliä sen verran, ettei grafiikkaa juuri viitsi moittia. Jos koneesta löytyy potkua, kannattaa peliä pelata 65536:lla värillä, jolloin grafiikat ovat huomattavasti hienompia. ChunkyPPC-tilassa peli on nopeampi. Havaitsin välillä jotain lieviä graafisia häiriöitä (bugeja?), jotka saattoivat tosin johtua pienemmän värimäärän käytöstä (256). Pelin äänet ovat ihan ok, ja musiikki tuntuu vaihtelevan ihan mukavasti. Ainoa mitä jäin kaipaamaan, oli jonkinlainen avaruusalusten moottorien ääni. Se olisi nostanut tunnelmaa entisestään.
Varsinaista arvosanaa en voi valitettavasti pelille antaa, koska en ole vielä tutustunut siihen tarpeeksi hyvin. Tähän asti olen kuitenkin pitänyt näkemästäni, ja kaikesta huomaa, että pelin eteen on nähty paljon vaivaa. Lisäksi on positiivista, että peli toiminee myös useissa eri emulaatioympäristöissä. Suosittelen kokeilemaan demoa, joskin kannattaa huomioida, että sen esimerkkitehtävä on aika vaikea - ainakin minulle. Itse pelin aloituskynnys on huomattavasti matalampi. Lue myös Dreamworlds Developmentin perustajan, Thomas Schulzen, haastattelu tästä Sakusta! |